مطالب اینترنتی
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : نویسنده
نویسندگان
شنبه 11 آذر 1396 :: نویسنده : نویسنده


از ایده‌های بزرگ‌تان نترسید

خبرگزاری آریا –
تبدیل ایده ها به واقعیت
وقتی ایده بزرگی را مطرح می کنید، پاسخ های مثبت و منفی مختلفی دریافت می کنید‎
اگر هنگام معرفی ایده های بزرگتان یکی از این بازخوردهای منفی را شنیدید، بدانید که موفق خواهیدشد.
همه مادر چنین شرایطی قرار داشته ایم. در جلسه ای بوده ایم که ناگهان ایده ناب و بزرگی بیان شده و افراد حاضر در جلسه را شگفت زده کرده و ترسانده و باعث شده است آنها از میز فاصله بگیرند، به موبایلشان چشم بدوزند و هزار و یک بهانه بیاورند تا آن ایده عملی نشود.
نکته اصلی این است که مردم با انجام دادن کارهای ناشناخته مشکل دارند؛ اما برندهای قدرتمند، برندهایی هستند که بازار را متحول می کنند و این تحول معمولا از گروه کاری شان شروع می شود. ایده ای که باعث ترس و نگرانی کارمندان و همکارانتان می شود، شاید همان ایده ای باشد که بازار را متحول می کند. وقتی ایده بزرگی را مطرح می کنید، پاسخ های مثبت و منفی مختلفی دریافت می کنید. برخی از پاسخ های منفی، مانند چند موردی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، نشان می دهند که ممکن است ایده بزرگتان، ایده تحول بخش و مفیدی باشد:
1. «ما انجامش نمی دهیم»
ترجمه: این ایده آنقدر خارق العاده است که ما از پس انجام دادنش بر نمی آییم!
جمله ای کلاسیک در دنیای منفی بافی! وقتی کسب و کار در تاریخ بشریت ابداع شد، این جمله هم همزمان متولد شد! واقعیت این است که منظور خاصی در پس این جمله نیست، بلکه ناشی از ترسی است که اعضای گروهتان به خاطر اطلاع نداشتن از چگونگی انجام دادن آن ایده دارند. ایده های بزرگ دستورالعمل اجرا ندارند، بلکه باید بررسی کنید و بهترین روش را برای انجام دادنشان پیدا کنید. اگر ایده ای در حد معدن طلا داشته باشید، رهبران و برندهای بزرگ حاضرند آن را انجام دهند.
2. «این ایده ممکن است باعث شود از ما شکایت کنند»
ترجمه: این ایده خیلی رقابتی است و توجه رقبا را به شدت به خود جلب می کند.
این دقیقا چیزی است که رقبایتان می خواهند. آنها دوست دارند شما این دیدگاه را باور کنید و از اقدام به عمل و نوآوری بترسید. ایده های تحول بخشتان را با هدف جلب توجه مشتریان رقیبتان ارائه کنید، نه جلب توجه گروه حقوقی شرکت رقیب. به اندازه کافی تحقیق کنید، مدرک ثبت و نوآوری داشته باشید و خود را ضدگلوله کنید تا کسی نتواند از شما شکایتی بکند. زمانی که رقبای بزرگتان شما را به عنوان تهدیدی برای کسب و کار خود ببینند، ممکن است تهدیدتان کنند. اما نگران نباشید و این موضوع را به عنوان موفقیت خود در نظر بگیرید. از گرفتن وکیلی زبده نیز غافل نشوید.
3. «هیچ کس دیگری این کار را نمی کند.»
ترجمه: ما آنقدرها هم باهوش نیستیم. اگر دلیلی برای انجام دادنش وجود داشت، تا به حال افراد دیگری دست به کار شده بودند.
این دیدگاه ناشی از شک و تردیدهای شخصی است؛ اینکه آیا این ایده واقعا جدید است یا خیر یا اینکه آیا این ایده مشکل خاصی داشته که شخص دیگری انجامش نداده است یا خیر. کسب و کارها و رهبران بزرگ آنقدر اعتماد به نفس دارند که به ایده های بزرگ اعتماد کنند و به آنها فرصت بدهند. شاید رقیبتان به این خاطر از این ایده استفاده نکرده که آن را مناسب کسب و کارش ندانسته است؛ یا شاید هم فکر می کرده برندهای دیگر از آن ایده بهره برده اند؛ یا شاید هم این ایده به طور کلی، ایده جدیدی است و به ذهن هیچ کس نرسیده است.
4. «چه ایده عجیبی!»
ترجمه: من متوجه این ایده نمی شوم. مردم انتظار چنین چیزی را ندارند.
لغت «عجیب» معمولا با کلمه «غریب» به کار گرفته شده و به چیزهایی اطلاق می شود که برای مردم ناشناخته و جدید هستند. اگر کارمندان یا همکارانتان چنین نظری نسبت به ایده تان داشتند، به این خاطر است که آنها نمی دانند چطور باید ایده تان را عملی کنند. واقعیت این است که ایده های «عجیب و غریب» به سرعت مورد توجه قرار می گیرند و همین موضوع می تواند به برتری رقابتی شما منجر شده و مشتریان زیادی را به سوی شما جذب کند.
5. «احتمالا باید این ایده را با هیات مدیره در میان بگذاریم.»
ترجمه: این ایده خیلی بزرگی است و ما به تنهایی نمی توانیم از پس آن بربیاییم.
این نکته بسیار ساده ای است. ممکن است ایده خارق العاده ای برای حل مشکلات به وجود آمده در دپارتمان خود داشته باشید. اما باید آنقدر روی آن کار کنید و نواقص آن را برطرف کنید تا بتوانید آن را به راحتی با هیات مدیره در میان بگذارید و اجازه انجام آن را بگیرید. در نظر داشته باشید که ایده های بزرگ، ریسک های بزرگی نیز به همراه دارند. آنها را به دقت شناسایی کنید و راه حلی برای دوری از آنها داشته باشید.
ایده های بزرگ، ایده های ترسناکی هستند. اما همین ترسناک بودنشان است که آنها را بزرگ کرده است. زمانی که سعی کنید نیمه پر لیوان را ببینید و دیدگاه های منفی دیگران را به عنوان مهر تاییدی بر بزرگی ایده تان در نظر بگیرید، می توانید چیزی خلق کنید که هیچ گاه از خاطر مردم پاک نشود.
منبع: مجله پنجره خلاقیت




لینک منبع

مطلب از ایده‌های بزرگ‌تان نترسید در سایت مفیدستان.


لینک منبع و پست :از ایده‌های بزرگ‌تان نترسید
http://mofidestan.ir/%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d9%8a%d8%af%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%d9%8a-%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af%e2%80%8c%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%aa%d8%b1%d8%b3%d9%8a%d8%af/



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


هوش مصنوعی آلفاگو با تصمیم جدید گوگل و ارتباط با دیپ مایند، در آینده قدرتمندتر هم خواهد شد.

گوگل با ۴۰۰ میلیون دلار آزمایشگاه هوش مصنوعی دیپ‌مایند (DeepMind) در لندن را خرید. چهارشنبه اعلام شد که این آزمایشگاه به‌طور چشمگیری مشهورترین عامل هوش مصنوعی‌اش با نام آلفاگو (AlphaGo) را بهبود بخشیده است.

آلفاگو، که الگوریتمی از بازی تخته‌ی کهن چین با نام گو بود و توانسته بود بعضی از بهترین بازیکنان انسانی این بازی را در دنیا شکست دهد، به‌تازگی دوباره برنامه‌ریزی شده است و به یک هوش مصنوعی جدیدتر به نام آلفاگو زیرو تبدیل شده است. دمیس هاسابیس، مدیرعامل دیپ‌مایند، در گفت‌وگویی با خبرنگاران گفت:

آلفاگو زیرو بسیار قوی‌تر شده است.

بازی قدیمی گو بازی ساده و در عین حال پیچیده‌ای است. تعداد قوانین بازی اندک است، ولی تعداد احتمالات برای حرکات در این بازی بسیار زیاد و به نوعی بی‌نهایت است. آلفاگو بسیار خوب بود، ولی آلفاگو زیرو چیز دیگری است. آلفاگو زیرو، آلفاگوی معمولی را شسکت داد. آلفاگوی معمولی در ماه مارس سال گذشته توانسته بود لی‌سدول، قهرمان این بازی را تنها با سه روز تمرین در کره، ۴ بر یک شکست دهد. آلفا گو توانست بعد از ۴۰ روز تمرین، آلفاگو مستری را شکست دهد که کی‌جی، قهرمان کنونی جهان رادر ماه می شکست داده بود.

آلفاگوی جدید بدون نیاز به کمک و اطلاعات انسان، توانست نحوه بازی کردن بازی گو را یاد بگیرد

هاسابیس گفت که آلفاگو زیرو دانش هزاران ساله‌ی انسان را تنها ظرف چند روز به دست آورد و علاوه بر این دانش، استراتژی‌ها و دانش جدیدی را در حوزه حرکات بازی گو کشف کرد. آلفاگو زیرو بدون نیاز به ورودی از طرف انسان، به خودش آموزش داد که چگونه بازی گو را انجام دهد. تفاوت بین هوش مصنوعی آلفاگوی قدیمی و جدید این است که آلفاگوی جدید بدون نیاز به کمک و اطلاعات انسان، توانست نحوه بازی کردن بازی گو را یاد بگیرد.

کارایی آلفاگو

تمام نسخه‌های قبلی آلفاگو با استفاده از اطلاعات انسانی که از سایت‌های آنلاین دانلود می‌شد، شروع به تمرین و آموزش (با بازی کردن با افراد غیرحرفه‌ای و حرفه‌ای) می‌کردند. آنها با تجارب به‌دست‌آمده از هزاران بازی، می‌توانستند حرکات افراد ماهر در این بازی را در شرایط و وضعیت‌های مختلف پیشبینی کنند. اما آلفاگو زیرو از هیچ اطلاعات انسانی‌ برای این کار استفاده نکرد. در عوض خودش یاد گرفت که چگونه باید بازی کند.

دیوید سیلور، پژوهشگر اصلی آلفاگو درمورد یادگیری آلفا زیرو بدون اطلاعات انسانی این گونه توضیح می‌دهد:

این هوش مصنوعی جدید از روش یادگیری جدیدی استفاده می‌کند که او را تبدیل به معلم خودش کرده است. این هوش مصنوعی با نوعی شبکه مصنوعی‌ کار می‌کند که هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد بازی ندارد و پس از انجام هزاران با خودش تمام شرایط محتمل آینده را پیشبینی می‌کند و به این ترتیب الگوریتم بسیار قوی‌تری برای ادامه بازی پیدا می‌کند. آلفاگو زیرو پس از انجام هر بازی روش جدیدی را امتحان می‌کند و هر دفعه قوی‌تر از قبل می‌شود و تا جایی پیش می‌رود که می‌تواند تمامی حرکات احتمالی را پیشبینی کند. این روند همین‌گونه ادامه می‌یابد.

این اولین باری نیست که پژوهشگران هوش مصنوعی، الگوریتمی ساخته‌اند که بدون داده‌های انسانی کار کند. شرکت هوش مصنوعی OpenAI که ایلان ماسک در آن یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است، در ماه آگوست توانسته بود هوش مصنوعی‌ بسازد که نحوه‌ی بازی کردن بازی کامپیوتری Defense of the Ancients را بدون ورودی انسانی به خودش آموزش دهد.

آلفاگو زیرو همچنین از قدرت محاسباتی کمتری نسبت به نسخه قبلی خود استفاده می‌کند و این پیشرفت الگوریتمی به پیشرفت‌های بیشتری در این زمینه منجر خواهد شد. پروژه‌ی آلفاگو زیرو پیشرفت مهمی بود که بار دیگر نام پژوهش دیپ‌مایند را وارد مجله علمی Nature کرد.

دیپ مایند

تبدیل کردن ماشین‌ها به ابرانسان یا انسان فوق‌العاده، آن هم بدون ارائه‌ی داده‌های انسانی چالشی بود که مدت‌ها در عرصه هوش مصنوعی ادامه داشت و نیاز بود که این چالش حل شود، چراکه داده‌های انسانی هم گران بودند و هم غیرقابل اعتماد.

دیوید سیلور، همان کسی که پایگاه Business Insider زمانی او را قهرمان بی نام و نشان دیپ‌مایند خواند، این گونه می‌گوید:

ما با استفاده نکردن از اطلاعات، ویژگی‌ها، و مهارت‌های انسانی در هر زمینه‌ای، محدویت‌های مربوط به دانش انسانی را حذف کردیم. این نسخه از پروژه‌ی ما با تکیه بر دانش خودساخته‌ی خود در مورد چیزهای ناشناخته توانست استراتژی‌های خودش را به کار بندد و راه‌های جدیدی را برای بازی کردن برگزیند. این ویژگی، محصول را خیلی قدرتمندتر از نسخه‌های قبلی ساخت.

وقتی از هارابیس سوال شد که هزینه ساخت این پروژه چقدر بوده است، چنین جواب داد:

مشخص کردن مقدار دقیق این هزینه کمی سخت است، هرچند که این رقم کمی ترسناک است. ۱۵ نفر از افراد برجسته‌ی دیپ‌مایند که حقوق‌های بالایی می‌گرفتند، به‌طور تمام‌وقت روی آلفاگو کار کردند و کمپانی هم از قدرت پردازش گوگل به مقدار زیادی استفاده کرد.

ماشین‌ها با آن چیزی که هالیوود نشان می‌دهد فاصله زیادی دارند

درست است که پیشرفت آلفاگو زیرو بسیار برجسته و مهم است؛ اما پژوهشگران هنوز راه زیادی در عرصه‌ی هوش مصنوعی در پیش دارند و اوضاع کار آنها با چیزی که در فیلم‌های سینمایی هالیوود مثل او (Her) و اکس‌ماشینا می‌بینیم، متفاوت است.

مقاله‌های مرتبط:

هرچند در حال حاضر عاملان هوش مصنوعی در زمینه‌هایی مثل بازی پیشرفت کرده‌اند، ولی در انجام وظایف گوناگون به طور همزمان مشکل دارند، مخصوصا اگر زمینه‌های وظایف با هم متفاوت باشند. با این وجود دیپ‌مایند در نظر دارد تا با بکارگیری الگوریتم‌ها در چالش‌های علمی دنیای واقعی مثل تاشدگی پروتئین، کاهش مصرف انرژی، جست‌جو برای مواد جدید و یا کشف داروهای جدید وارد عمل شود. هارابیس در جلسه‌ی مطبوعاتی گفت:

ما در تلاشیم تا برای هرکاری الگوریتم یادگیری بسازیم و ساخت آلفاگو زیرو تنها گامی شگفت‌انگیز به سمت این هدف ما بود. بسیاری از افراد تیم سازنده آلفاگو اکنون در بررسی پروژه‌های دیگر هستند و سعی می‌کنند این فناوری را در سایر زمینه‌ها به کار بگیرند.



لینک منبع

مطلب هوش مصنوعی آلفاگو اکنون قوی‌تر از هر زمان دیگری است در سایت مفیدستان.


لینک منبع و پست :هوش مصنوعی آلفاگو اکنون قوی‌تر از هر زمان دیگری است
http://mofidestan.ir/%d9%87%d9%88%d8%b4-%d9%85%d8%b5%d9%86%d9%88%d8%b9%db%8c-%d8%a2%d9%84%d9%81%d8%a7%da%af%d9%88-%d8%a7%da%a9%d9%86%d9%88%d9%86-%d9%82%d9%88%db%8c%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1-%d8%a7%d8%b2-%d9%87%d8%b1-%d8%b2/



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic